Exposities Martinikerk Doesburg

REIZENDE EXPOSITIE  ‘LICHT VOOR MENSEN OP DE VLUCHT’ in de GROTE OF MARTINIKERK van DOESBURG

Op zaterdag 1 juli om 16.00 uur opent de burgemeester van Doesburg Loes van der Meijs samen met de kinderburgemeester Mimi Verhaaff de tentoonstelling ‘Licht voor mensen op de vlucht.’

Deze tentoonstelling is gemaakt door het kunstenaarscollectief ArsProDeo en wordt door de hulpverleningsorganisatie ZOA in Doesburg gebracht. De diaconie van de protestantse gemeente Angerlo-Doesburg wil hiermee aandacht vragen voor de omstandigheden waarmee vluchtelingen geconfronteerd worden.

De hele maand juli is de tentoonstelling gratis te bezichtigen in de Annakapel van de kerk. Er is veel te zien dat tot nadenken stemt.

De openingsmanifestatie is vrij toegankelijk voor iedereen; er zal live muziek zijn uit de Oekraïne; Ukrainian Dutch Music by Nastya and Richard er worden verhalen verteld door de aanwezige kunstenaars Anne Wil Jansen en André Bikker. ZOA zal zich presenteren en er wordt informatie en uitleg gegeven. Na de opening is er onder het genot van een hapje en een drankje ruimschoots gelegenheid de diverse aanwezige kunstenaars te spreken.

Meer informatie over deze reizende expositie staat op www.zoa.nl/arsprodeo en www.arsprodeo.nl/licht/

GROTE OF MARTINIKERK, KERKSTRAAT 4  TE  DOESBURG
Geopend van 1 Juli t/m 30 juli 2023. OPENINGSTIJDEN DI-ZA 11-17 UUR & ZO 12.30-17 UUR  –  MA 13-17 UUR